Stosik #4

Kolejna wizyta w bibliotece, prezent i błąkanie się po galerii w oczekiwaniu na upragniony autobus, to praktycznie wszystkie powody pojawienia się tychże właśnie książek.

Zapraszam do prezentacji stosiku, poczynając od dołu:

1. Tytuł: „Wylęgarnia: Śmierć zrodzona w Pradze”

Autor: Miroslav Žamboch

Wydawnictwo: Fabryka Słów

Ode mnie: Od jakiegoś czasu polowałem na Žambocha. Prawdę mówiąc miałem na myśli przede wszystkim opowiadania o Koniaszu, lecz w skutek wypożyczenia tychże powieści musiałem zadowolić się „Wylęgarnią”. Mam nadzieję że okaże się interesującą lekturą, a sam autor i sposób w jaki pisze przypadną mi do gustu.

2. Tytuł: „Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ – Południe”

Autor: Robert M. Wegner

Wydawnictwo: Powergraph

Ode mnie: Zachęcony wieloma pochlebnymi recenzjami postanowiłem na własnej skórze przekonać się o prawdziwości tych opinii, tym bardziej że sprzyjały temu okoliczności. Ponad dwie godziny czekania na autobus + brak książki w plecaku = wyprawa do najbliższej księgarni po coś interesującego 🙂 Los chciał że już z daleka dostrzegłem tę fantastyczną okładkę 😉

3. Tytuł: „Dżozef”

Autor: Jakub Małecki

Wydawnictwo: W.A.B

Ode mnie: Zachęcony pochlebną recenzją blogera imieniem Paweł (Pablo vel. podsluch) nie miałem innego wyboru jak porwać ten tytuł z półki z nowościami w publicznej bibliotece 🙂

4. Tytuł: „Czystopis”

Autor: Siergiej Łukjanienko

Wydawnictwo: MAG

Ode mnie: Po wciągającym „Brudnopisie” grzechem byłoby zapomnieć o jego kontynuacji 😉

5. Tytuł: „Dziewczyna z sąsiedztwa”

Autor: Jack Ketchum

Wydawnictwo: Papierowy Księżyc

Ode mnie: Świetne opinie, blisko trzy miesiące oczekiwania w kolejce (szkoda tylko że z powodu przetrzymania tego tytułu, a nie tak ogromnej popularności) i wreszcie udało mi się zdobyć ten tytuł. Już same komentarze na okładce powodują gęsią skórkę, horror w którym to człowiek jest apogeum wszelkiego zła.

6. Tytuł: „Chłopaki w sofixach”

Autor: Jakub Porada

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Ode mnie: Książka otrzymana od serwisu nakanapie.pl recenzja dostępna tutaj, jak również na wspomnianym portalu (klik).

7. Tytuł: „Chłopaki Anansiego”

Autor: Neil Gaiman

Wydawnictwo: MAG

Ode mnie: Kolejne (po „Koralinie”) spotkanie z Gaimanem. Wprawdzie to nie planowani „Amerykańscy bogowie” czy „Dym i lustra”, ale i tak nie mogę narzekać ponieważ udało mi się upolować coś innego niż „M jak magia” która od dawna stoi nieruszona na bibliotecznej półce.

 

Kategorie:Stosiki, Wszystko Tagi:
  1. 9 marca 2011 o 19:44

    Stosik marzeń:) Dzozef to pewniak:) Z perspektywy czasu dałbym mu 9/10, więc wciąż bardzo wysoko. Ciekawy jestem Twojej opinii o Dziewczynie. Moja żona zachwyca się ta książką:)

  2. 9 marca 2011 o 20:49

    Być może zabrzmi to dziwnie, ale sam również jestem ciekaw mojej opinii na temat „Dziewczyny z sąsiedztwa”, trochę się boję że wysoko postawiłem poprzeczkę 🙂

  3. 10 marca 2011 o 12:38

    Tu jedne „Chłopaki”, tam drugie „Chłopaki”, a pośrodku jedna „Dziewczyna”. Jakie to niesprawiedliwe.
    Wegnera jestem ciekawa, bo słyszałam, że niezłe. Będę wypatrywać opinii.

  4. 10 marca 2011 o 21:49

    @Agnes – Witam na blogu 🙂 Niestety tak się jakoś złożyło że żeńska płeć stanowi mniejszość tego stosiku, choć jednocześnie bohaterką najgrubszej książki jest właśnie kobieta, co można uznać za pewne wyróżnienie 😉

  5. 11 marca 2011 o 17:33

    Ja również jestem ciekawa Twojej opinii o „Dziewczynie z sąsiedztwa” – jak dla mnie absolutnie nie do powtórzenia, ledwo dałam radę ją przeczytać. Okrucieństwo nie do przyjęcia – wielki dramat. Ale oczywiście nie żałuję tej lektury, pomimo iż okazała się książką nie na moją wytrzymałość psychiczną.

  6. 11 marca 2011 o 21:29

    @Beatrix – Twoje słowa jedynie utwierdziły mnie w przekonaniu, że nie ma co zwlekać z jej lekturą. W związku z tym natychmiast po zakończeniu „Chłopaków Anansiego” zabieram się za tę powieść.

  7. Caitri
    27 marca 2011 o 13:11

    A ja jestem ciekawa czy spodobają Ci się „Opowieści z meekhańskiego pogranicza”. Dla mnie to była książka ubiegłego roku 🙂

    Bardzo fajnie piszesz, dodaję blog do obserwowanych 🙂

    Pozdrawiam!

  8. 27 marca 2011 o 20:55

    @Caitri – póki co gonią mnie terminy biblioteczne, także staram się jakoś przebrnąć przez „Wylęgarnię” (nie do końca mój klimat, toteż trochę ją męczę), następnie „Dżozef”, by wreszcie nadrobić zaległości w prywatnym zbiorze.
    Bardzo dziękuję za dodanie mojego bloga do obserwowanych, byłbym wdzięczny za podesłanie adresu Twojego, bym mógł go także przypiąć u siebie 😉

  9. 27 marca 2011 o 21:08

    Mnie również gonią wypożyczenia z bibliotek, także swoje zbiory zostawiam sobie na urlop 🙂

    Nie ma za co dziękować, potrafisz zaciekawić swoją recenzją 😉 A mój adres to http://i-love-impala67.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

